Tinja Hekstra

Nadat ik in 2012 mijn SPH diploma behaald heb, heb ik een aantal jaar gewerkt op een zorgboerderij waar zowel dagbesteding, logeerzorg als woonzorg werd geboden.

In 2017 ben ik bij Stichting Amigo terecht gekomen, eerst als begeleider op de logeergroepen, daarna binnen het kantoorteam. Ik was betrokken bij de aanmelding van nieuwe jeugdigen voor de logeerzorg en had veel contact met gemeenten en verwijzers m.b.t. indicaties. Daarnaast was ik regelmatig op de verschillende groepen aanwezig om coaching te bieden. Voor mij een leuke en interessante combinatie van taken.

Eind 2020 was er sprake van een onrustige periode bij Amigo, er is op dat moment veel veranderd binnen de stichting. Samen met mijn collega Trijntje heb ik het bestuur overgenomen; een grote maar ontzettend leuke uitdaging! Er is sprake geweest van hard werken, reflecteren, reorganiseren, stabiliseren en opnieuw opbouwen.

We zijn we gaan onderzoeken of de zorg die binnen Amigo geboden werd uitgebreid kon worden. Logeerzorg is een mooie vorm van zorg om te kunnen bieden, jeugdigen kunnen hierdoor vaak thuis blijven wonen. Helaas zijn er ook jeugdigen voor wie dit net niet genoeg is, graag wilden we ook voor hen wat gaan betekenen.

Met deze visie zijn we in de zomer van 2022 gestart met het bieden van woonzorg in een van onze woningen in Drachten. Veel nieuwe uitdagingen kwamen hierbij naar voren maar met ons fijne team hebben we dit kunnen waarmaken. In 2023 hebben we een tweede woongroep geopend.

Door de wijzigingen en groei binnen Stichting Amigo is er voor mij sprake van een continue verschuiving van taken, elke dag geeft nieuwe uitdagingen. Deze afwisseling maakt het werken bij Amigo voor mij heel leuk.

Ik ben trots op datgene wat we met elkaar neerzetten. Het is fijn om een schakel te kunnen zijn in dit geheel en om te merken dat we met een fantastisch team een prettige plek zijn waar veel jeugdigen kunnen verblijven.