Rianne Okma

In oktober 2022 ben ik als jeugdzorgwerker begonnen bij Amigo, waarna ik in januari 2023 ben overgegaan naar de functie teamleider wonen. In deze functie ben ik vooral te vinden op kantoor en af en toe ben ik op de woongroepen te vinden. Ondertussen ben ik bezig met mijn praktijkprogramma voor de SKJ-registratie. Ik heb eerder de studie SPH gedaan en hierin de minor forensische psychiatrie gevolgd. Vanuit hier heb ik een aantal jaren werkervaring opgedaan in de (volwassen) psychiatrie, LVB, meervoudige complexe problematiek en TBS. Dat vond ik altijd erg leuk om te doen, maar ik merkte dat de leeftijdsgroep en intensiteit van de doelgroep mij niet op alle momenten enthousiast maakte. Het idee van werken met kinderen/jeugdigen maakte mij wél erg enthousiast en sinds ik bij Amigo werk weet ik dat ik hierin een goede keuze heb gemaakt en dit werk met mijn hart kan doen.

Wat mij typeert als professional is dat ik graag de inzet van humor gebruik wanneer dit kan en daarnaast goed de situatie kan inschatten. Ik ben een sociaal persoon, kan gemakkelijk contact leggen en hierbij de hulpvraag in kaart brengen. Daarnaast houd ik van een uitdaging en daadkrachtigheid en mag dan ook graag blijven ontwikkelen op zowel persoonlijk als professioneel gebied. Ik ben vanuit mijn werkverleden veel onverwachte en complexe situaties gewend en kan vanuit hier dan ook zeggen dat ik niet snel schrik van situaties en een ‘helikoptervisie’ kan houden.

Op persoonlijk gebied ben ik veel bezig met muziek, sport en ik besteed veel tijd aan mijn gezin en twee honden (Australian Shepherds). Ik vind het heerlijk om een stuk te wandelen, fietsen of een frisbee te gooien met de honden. Ik ben ook, als het een beetje mooi weer is, veel in de tuin te vinden en bij minder mooi weer maak je mij blij met een IKEA-kast in elkaar zetten of te verven.

 

Ik hoop de komende jaren binnen Amigo veel te mogen betekenen in de ontwikkeling van de woonzorg en zal hiervoor mijn uiterste best doen. Ik vind het hierbij belangrijk dat de omgeving van de jeugdigen en de kwaliteit hiervan altijd voorop moeten staan en waar het kan hen ook te betrekken bij het groeiproces.