Iris Ackermann

Hallo allemaal,

Ik ben Iris Ackermann, een 25-jarige studente Social Work uit Groningen. Naast mijn studie ben ik een fanatieke kickbokser en geniet ik van activiteiten met mijn familie. Sinds 2019 werk ik met veel plezier als jeugdzorgwerker bij Stichting Amigo op de logeergroep in Drachten.

Mijn werk houdt in dat ik ervoor zorg dat de kinderen eens per twee weken een leuk weekend hebben. Ik vind het fantastisch om de kinderen te begeleiden en om hen te laten genieten van de tijd die ze bij ons doorbrengen. Vanaf mei van dit jaar zal ik naast het logeren ook starten op de woongroep in Drachten. Dit past perfect bij mijn interesse in het begeleiden van en het contact hebben met kinderen en sluit goed aan bij mijn opleiding.

Als jeugdzorgwerker vind ik het belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen met zowel de kinderen als de ouders/verzorgers. Ik haal veel voldoening uit het begeleiden van kinderen naar zelfstandigheid, zowel praktisch als sociaal emotioneel. Elk kind heeft zijn of haar eigen verhaal en ik vind het fijn om hierbij aan te sluiten met mijn manier van begeleiden. Ik probeer de kinderen te motiveren en hen te laten zien dat ze alles kunnen bereiken wat ze willen.

Als begeleider hecht ik veel waarde aan teamwork en ik leer veel van mijn collega’s. Ik zie de begeleidende rol als een mooie uitdaging en ik vind het geweldig om te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen.

Ik ben er trots op dat ik bij Stichting Amigo werk en ik heb mijn passie voor het werken met kinderen gevonden. Ik zal altijd met veel passie, liefde en overtuiging kinderen blijven begeleiden en hen de nodige ondersteuning bieden.